• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home Sănătate Bebeluşii care primesc hrană solidă mai târziu sunt mai puţin expuşi riscului de obezitate
 

Bebeluşii care primesc hrană solidă mai târziu sunt mai puţin expuşi riscului de obezitate

Email Imprimare PDF
bebbe.jpg - 73.26 KbBebeluşii care primesc hrană solidă mai târziu, fiind alăptaţi cât mai mult timp, sunt mai puţin expuşi riscului de obezitate atunci când vor ajunge la maturitate, potrivit unui studiu danez, publicat în American Journal of Clinical Nutrition. Studiul a fost coordonat de Fleischer Michaelson, de la Universitatea din Copenhaga (Danemarca).Studii precedente au sugerat faptul că hrănirea bebeluşilor exclusiv pe cale naturală previne obezitatea, însă rezultatele acestora nu au fost concludente. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) şi American Academy of Pediatrics recomandă ca bebeluşii să fie hrăniţi exclusiv la sân până la vârsta de şase luni, sfătuindu-i pe părinţi să nu introducă hrană solidă în dieta micuţilor înainte de această vârstă.Medicii danezi au analizat datele din dosarele medicale a 5.068 de bărbaţi şi femei din Copenhaga, născuţi între 1959 şi 1961. În acea perioadă, părinţilor bebeluşilor li s-a recomandat să le dea acestora hrană solidă începând cu vârsta de patru luni, însă mulţi dintre ei au început să consume astfel de mâncare mult mai devreme. Jumătate dintre bebeluşi au fost alăptaţi timp de cel puţin două luni şi jumătate, iar cealaltă jumătate au primit hrană solidă după vârsta de trei luni şi jumătate. 17% dintre bebeluşi au fost hrăniţi cu linguriţa înainte de a împlini vârsta de două luni, iar 46%, după ce au împlinit patru luni.La vârsta de un an, bebeluşii care au fost alăptaţi o perioadă mai îndelungată aveau cei mai mici indici ai masei corporale (IMC - greutatea împărţită la pătratul înălţimii).Cercetătorii danezi au ajuns la concluzia că există o legătură între vârsta la care părinţii au introdus diverse alimente solide în dieta bebeluşilor lor şi IMC-ul lor la maturitate. Potrivit studiului danez, riscul de apariţie a obezităţii, calculat la vârsta de 42 de ani, a fost redus cu 5% până la 10% pentru fiecare lună de amânare a introducerii hranei solide în alimentaţia bebeluşilor.
 

NR. 3922

1 - 7 FEBRUARIE 2012

Sigla Petrolul

Ora exactă

Ulti Clocks content

Curs valutar

Vremea în Prahova

Cititori online

Avem 76 vizitatori online

Vizitatori

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAstazi160
mod_vvisit_counterIeri1050
mod_vvisit_counterSaptamana aceasta2228
mod_vvisit_counterLuna aceasta6661
mod_vvisit_counterTotal1040183